S2 E6: Hoe overleef je een crisis?

2 april, 2024
21:24

Beluister op

Sinds 1987 hebben zich maar liefst 28 internationale crisissen voorgedaan. Denk hierbij aan de kredietcrisis van 2008, de impact van de coronapandemie in 2020, en de gevolgen van de Russische invasie in Oekraïne in 2022. De naweeën van deze laatste twee crisissen zijn vandaag de dag nog steeds voelbaar, en wie weet wat 2024 nog in petto heeft voor ons?

Maar hoe navigeer je door deze uitdagende crisissen? Michel Van Even van Integrid en Rob Cuijvers van Creatic Digital Agency wijzen op het cruciale belang van communicatie met stakeholders, zoals klanten, medewerkers en leveranciers. Verder delen ze praktische tips om succesvol door een crisis heen te komen. Het vermogen om effectief te communiceren en slimme strategieën te hanteren zijn slechts enkele van de waardevolle inzichten die ze te bieden hebben.

Michel Van Even - Zaakvoerder Integrid

Michel heeft een uitgebreide ervaring op het gebied van bedrijfsvoering, proces- en projectontwikkeling binnen kleine en middelgrote ondernemingen. Als gecertificeerd adviseur voor familiebedrijven heeft hij meer dan 30 jaar ervaring in internationale verkoop, marketing en serviceactiviteiten. Michels passie in het zakenleven is om het menselijk kapitaal optimaal te begeleiden om bedrijven aan te passen aan een voortdurend veranderende omgeving.

Rob Cuijvers - Zaakvoerder Creatic

Rob is een ondernemer in hart en nieren en heeft een passie voor het begrijpen van de uitdagingen waar andere ondernemers mee te maken hebben. Hij gelooft als zaakvoerder van Creatic Digital Agency dat marketing van hoog niveau niet alleen voor grote bedrijven moet zijn weggelegd, maar ook voor kmo’s bereikbaar moet zijn. Met Creatic zet hij zich volledig in voor het creëren van een high performance cultuur waarin de creatieve processen optimaal verlopen. Hij creëerde zo een unieke werkplek waar alle teamleden zich thuis voelen. Hij wil via deze podcast graag zijn ervaringen delen met andere ondernemers en zo andere bedrijven helpen bij het behalen van hun doelen.

Geïnspireerd? Nood aan een duidelijke strategie voor de toekomst?

Team Creatic denkt verder dan marketing en helpt kmo’s het onderste uit de kan te halen door samen tot een haalbaar strategisch plan en oplossingsgerichte aanpak te komen. Steeds meer kmo’s worden geconfronteerd met de snelle groei van concurrentie, crisissen, kritischere klanten, de grote schaarste aan medewerkers en het internet dat, buiten opportuniteiten, ook uitdagingen met zich meebrengt. Alles begint met een goed gesprek met ons team van digitale strategen dat zich graag verdiept in jouw doelstellingen. We maken marketing toegankelijk en op maat van jouw behoefte.

Bespreek je strategie